De tekstregel onder je naam is het eerste wat mensen zien als ze je opzoeken via LinkedIn. LinkedIn plaatst hier automatisch je huidige functie en het bedrijf waar je werkt. Lena: “Mijn advies is om je headline te personaliseren. Zie het als een visitekaartje. Soms is de naam van je bedrijf zo bekend dat dit in combinatie met je functie genoeg zegt. Maar je kunt natuurlijk ook je professionele persoonlijkheid laten zien in een meer pakkende zin, waarmee je beschrijft wie je bent en wat je doet.
Gebruik woorden waarmee je de interesse wekt van die persoon die op zoek is naar mensen met jouw expertise. Ik heb hier zelf bijvoorbeeld ‘Passionate business leader’ van gemaakt. Het zegt immers iets over mijn functie maar zeker ook over wie ik ben als persoon”.
Headline LinkedIn
Tips voor je headline
Wees kort en bondig. Je hebt maximaal 120 karakters voor je pitch;
Vermijd buzzwords. Raadpleeg de top-10 van 2012 om populaire trefwoorden uit te sluiten;
Pitch je headline bij je (directe) collega’s.
Profielfoto
Voeg een professionele profielfoto toe. “Mensen vergeten nooit een gezicht slovenia mobile phone number list Daarnaast is de kans zeven keer groter dat je gevonden wordt, wanneer je een profielfoto hebt toegevoegd aan je LinkedIn-profiel”. Zorg voor een goede, zakelijke profielfoto. Vakantiefoto’s, foto’s met kinderen of huisdieren en borrelfoto’s zijn niet geschikt. Het is prettig als je gesprekspartner je kan herkennen van je profielfoto. Dus gebruik een recente foto. En let tevens goed op de juiste resolutie (200×200 pixels, maximaal 4 mb). Bedrijven kunnen hun medewerkers aanbieden om een professionele foto te laten maken. Er zijn steeds meer fotografen die portretfotografie aanbieden voor social media-profielen.
Persoonlijke URL