Eén van de grootste voordelen van Twitter is de hulp die gedupeerde consumenten met deze social media-reus in handen hebben. Vragen en klachten kun je tweeten @ de organisatie in kwestie, waarna je direct contact hebt met een webcareteam dat je te hulp schiet. Veel bedrijven stellen zich – al dan niet uit angst voor negatieve publiciteit – hulpvaardig op. BCC kan daar nog wat van leren.
Wasmachine
Enkele weken geleden overleed mijn wasmachine. Na een emotioneelsingapore mobile phone number list en plechtig afscheid haastte ik mij richting Beslist voor een vervanger. En daar stond ‘ie, met zn krachtige trommel en lieve knoppen. Voor slechts € 250, bij BCC.nl. Nadat ik een beetje was bekomen van de vreugde rond het idee van een fijne nieuwe wasmachine, klikte ik door naar de webshop. Prima, ja, aantal één, klik, mooi, €299. Naar winkelw…huh? €299? Ik zou toch zweren dat er net nog €250 stond. Check, jep, check check dubbelcheck.
Meteen door naar Twitter, de grote consumentenvriend in barre tijden zonder wasmachine. Beslist en BCC getweet. Korte tijd later van beiden een antwoord, waarin de organisaties elkaar de schuld geven. Zie de volgende conversatie:
Accepteer cookies
Accepteer cookies
Accepteer cookies
Accepteer cookies
Wachten. En wachten.